Yozgat Anilari

Bu makale 30-11--0001 00:00 eklenmiş ve 1506 kez görüntülenmiştir.
Halise TEKBAŞ

10.Sürmeli Şiir Şöleni,
doyumsuzdu...

“Bozok yaylasından mübarek belde
Bellidir tarihte Yozgat’ın izi
Hiç soranı yok ki, nedir, ne halde
Onun için buruk özü Yozgat’ın.“

(Girişi Sami Sarıkaya’nın dörtlüðüyle başlamak ayrı bir keyif).
******
Yıllar ne çabuk geçiyordu. Dün gibiydi 9. Sürmeli Festivali Şiir Şölenine gitmiştim. (Yozgat’ın ünlü ‘Kebap Testi’sini kırmıştım.)
Ve bu yıl 10.Sürmeli Festivali Şiir Şölenine katılmak için Mehmet Demirel Babacanoðlu ve ben yine Yozgat’a varmak üzere yola çıkıyoruz. Güzel bir yolculuktan sonra o şirin memleket Yozgat’a sabahın 3.45’inde iniyoruz. Yozgat’tayım. Geçen yıl ki gibi bu kez pek üşümedim, üşümüyorum da... Yine aynı saat. Ne keyifliydi üşümemek. Bu kez tetbirliydim, hırkamı ve üstümü iyi giyinmiştim. Geçen yıla inat... Tabi bu kez acemi davranmadım. Yola çıkmadan önce
YOŞAYBİR Yozgat Şairler Yazarlar Birliði Başkanı Ahmet Sargın Hocamı  aradım.  “Otogar’da inince çıkışta saðda Öðretmen Evi, orda kalacaksınız” dedi. Öðretmen Evi’ndeyim ve arkadaşım Pakize ile aynı odayı paylaştım. Sabah uyandım, üstümü giyindim  ve Pakize ile birlikite aşaðı indik. Erkenden uyanan ve beraber yolculuk yaptıðım Mehmet Demirel Babacanoðlu aşaðıya inmiş  Kosavalı Osman Baymak ile sohbet ederken buldum. Tanıştırayım dedim ama meðer yıllar öncesinden birbirini tanıyorlarmış. Dostlar arasında olmak ne keyifliydi ne güzeldi. Burcu burcu özlem kokuyordu. Biz kocaman yetişkin bir aileydik artık... Görülmeye deðerdi özlemlerimiz, sarılmalarımız.
Diðer arkadaşları görmenin heyecanı vardı, özlüyorduk birbirimizi. Yozgat’ta hava çok güzeldi. Osman Baymak, Pakize Altan, M. Demirel Babacanoðlu, buluşma noktamız olan Kültür Müdürlüðü binasına doðru sohbet ede ede geldik.
Yüreðim kıpır kıpırdı. Arkadaşlarla sarmaş dolaş sarıldık öpüştük. Birlikte kahvaltı masasına oturduk, büyük bir keyifle kahvaltımızı yaptık.
Daha sonra Kültür ve Turizm Müdürlüðü Konferans Salonu\'nda ki yerlerimizi aldık. Programa Yozgat Valisi Amir Çiçek ve eşi,  Belediye Başkanı Yusuf Başer ve eşi, Vali Yardımcısı Hüseyin Konak, İl Kültür ve Turizm Müdürü Bahri Akbulut, Baro Başkanı Yusuf Başer, Şairler ve Yazarlar Birliði Derneði Başkanı Ahmet Sargın, daire müdürleri ve çok sayıda şair ve vatandaş katıldı.
Şiir şöleninin başlamasına dakikalar vardı salon dolmaya başlamıştı.. Yozgat Valisi Sayın Amir Çiçek ve diðer protokolün hazır olduðu salonda Saygı duruşu ve İstiklal Marşının hemen ardından  plaket töreni yapıldı.  Törende Yozgat Valisi Sayın Amir Çiçek tarafından Yazarlar Birliði Derneði Başkanı Ahmet Sargın, Salim Gülbahçe ve Osman Yüksel\'e teşekkür plaketi verdi. Daha sonra sırasıyla şiirlerimizi okuduk. “Bir Yanım Sende” Şiirimi okurken çok heyecanlandım. Geçen yıl Yozgat için yazdıðım “Gittim gezdim gördüm ve hayran kaldım”  köşe yazımı sunumu yapan Serap Özaltun hocam tarafından okundu. Sahnede ki hakimiyeti görülmeye deðerdi. Ahmet Sargın bey ve Salim Gülbahçe yorulmak nedir bilmiyorlardı. Gelen konuklarla tek tek ilgileniyor ve organizenin aksamaması içinde elinden geleni yapıyorlardı. Herşeyiyle mükemmeldi. Türkiye genelinden 60’ı aşkın katılan şairler şirini okuduktan sonra, Yozgat’ın yerel gazetesi olan İleri gazetesi’nin önünde toplandık. Gelenek haline gelen toplu fotoðraf çekildik. Bir bakıyorsun ellerinde fotoðraf makinası “Bununla da çek, bununla da çek” kareler gelişi güzel makinalara yansıdı. Yozgat’tayım ve geçen bir yılın analizini yaptım kafamda, fotoðraf çekilirken. Sıra müze’ye gelmişti, sohbet ederek müze’nin yolunu tuttuk. Geçen yıl da müzeye geldiðim için yabancısı deðildim. İlk baktıðım nokta geçen yıl kucak dolusu açan güllerin yeri oldu. Orda çok fotoðraf çekilmiştik.  Bu kez de vardı ama o kadar deðildi. Yine güllere sarılarak fotoðraf çektirdik. Evimize taşıyorduk orda bulunan her şeyi ama cansızlardı. Bu arada müzeye geldiðimizde hava bozuyor ve yaðmur hafifçe çiseliyordu. Bu arada Pakize Altan, Ayşe Paslanmaz ve Saadet Ün beraberce fotoðraf çekiliyoruz. Yaðmur hala çiseliyordu. Yemek vakti yaklaşmıştı, arkadaşlarla beraber arabalara bindik. Şair arkadaşlarımla aynı masayı paylaşıyor hem yemek yiyor hem sohbet ediyorduk. Yemekten sonra çay içmek ayrı bir zevk.
Daha sonra kocaman bir akvaryum ve satranç olan salona geçtik. Gözlerime inanamadım çocuk boyunda satrançlar. Arkadaşlarım akvaryum ve satranç önünde fotoðraflar  çekiliyorlar. Oda şark köşesi gibi, halı yastıklarla süslenmişti. Bayılırım böyle yerlere... Çaylarımızı yudumladıktan sonra bir güzel dinlendik. Hayri İnal Konaðına gitmek üzere dışarı çıktıðımda, Yozgat’a karanlık çökmüş, her taraf ışıl ışıldı. Akşam yemeðinden sonra bizleri bekleyen otobüsler ile Hayri İnal konaðına gittik. Müzik eðlence sesi dışarıda duyuluyordu ve arkadaşlarımla beraber  bir dakika bile yerimizde oturmadık dersek yeridir. Arkadaşım  Ayşe Paslanmaz figürleriyle sanat yapıyordu. Doyulmaz bir geceydi. Ben kah keman çalıyorum kah baðlama o da ayrı bir güzellikti. Sivaslı şair Sabiha Serin ise def çalıyordu. İl Dernekler Müdürü Hakkı Yurtlu da bizlere eşlik ediyordu. Harika bir geceydi ve rüyalar âlemindeydik sanki. Şarkılar, türküler, oyunlar bitmek bilmiyordu. Geç saatlere kadar Hayri İnal konaðında şenlik vardı. Ertesi gün yoðun bir gün olacaðı için konaklayacaðımız yere Sacide Yaylaz, Saadet Ün, Münevver Düver ve ben, aynı odayı paylaşıyoruz.  Üstümü deðiştirip derin bir uykuya dalıyorum. Sabahın ilk ışıklarıyla uyanıyorum. Geçen yıl Kent Parkta kahvaltımızı yapmıştık. Bu yıl da aynı mekanda kahvaltı yapmak üzere konakladıðımız yerden ayrıldık ve Kent Park’a geldik. Bir yandan kahvaltılarımızı yapıyor diðer bir yandan da Ahmet Sargın Hocam katılımcı şairlere katılım belgelerini sunuyordu. Kahvaltının bitiminden sonra Yozgat Belediyesinin tahsis ettiði otobüslerle ilkönce Yozgat Çamlık Milli Park’a gedildi. Ben, Ayşe Paslanmaz, Süleyman Karacabey,  Duran Tamer’in arabasıyla çamlık gezisine katıldık. Çamlıða biz önce gittiðimiz için, şair arkadaşları beklerken, Ayşe birden çocuk salıncaklarına doðru yöneldi. Ben durur muyum, ayrı ayrı salıncaklara bindik. Çocuklaştık. Şarkılar türküler söyleyerek salıncaðın tadını çıkartmaya çalıştık. Yanımıza Sivaslı şair Sebiha Serin geldi, bir beni sallıyor bir de Ayşe’yi. O an görülmeye deðerdi, anlaşılan çocukluðumuzu nasılda özlemişiz. İbrahim İmer’de bizi fotoðraflıyordu.
Sarıkaya kaplıcalarına gitmek için tekrar arabalara bindik. Kaplıcalara gitmek için Ayşe Paslanmaz’ın arabasına bu kez bindik. Diðer arkadaşlar ise belediyenin tahsis ettiði araçlarla Sarıkaya Kaplıcalarına doðru yol aldı. Maceralı bir yolculuk başlamıştı. Bu kez üç kişiydik araçta. Yol boyunca esprilerle dolu saatler geçirdik ve unutamayacaðım anlar yaşadık. Buna canım arkadaşım Saadet Ün’de dâhil. Bu yazıyı okuduklarında gülmekten kırılacaklarını biliyorum. (Yol güzergâhında yaptıðımız muziplikleri daha sonra kaleme alacaðım).
Sarıkaya kaplıcalarına geldiðimizde Kaymakam Yaşar Dönmez bizleri karşıladı, Kaplıca Restoranda öðle yemeðimizi yedik. Buz gibi karpuzları yerken aklıma geçen yıl çamlıkta yediðimiz karpuz geldi. İkinci gelişim olduðu için, hatırlattı bütün bunları. Daha sonra şiirler okuduk... Burada da keyifli saatler geçirdik. Bu organizede emeði geçenlere sonsuz teşekkür ediyorum. Doyumsuz bir şiir şölenini gerçekleştirdikleri için.
 Pakize Altan, Balkan Aydınları ve Yazarları Birliði Başkanı Osman Baymak ve Canseli Donat Ankara’ya çıkmak üzere arkadaşlarla vedalaşıyoruz. Ayrılmak zor geliyor, dönüp dönüp tekrar birbirimize sarılıyoruz.      Şiir şölenine katılan şairler:
 Yavuz Kayacık -Giresun Alucra, Coşkun Gönüllü -Yozgat, Ahmet Şahinoðlu Ankara, İbrahim Sayar -Ankara, Şakir Susuz-Ankara, İbrahim İmer-Ankara, Ömer Tural-Kayseri, Sabiha Serin-Sivas, Saadet Ün-Şanlıurfa, Nesrin Akalmış-İzmir, Ali Dursun-Kocaeli, Süleyman Karacabey -Kayseri, Secaettin Öztürk-Ankara, Zübeyde Gökbulut-Kırşehir, Deniz Şimşek-Kayseri, Duran Tamer-Kayseri, Mustafa Ferit Yıldız-Kayseri, İsmail Adil Şahin-Kayseri, Sergül Vural-Kayseri, Pakize Altan-Ankara, Rıfat Çakır-Ankara, Münevver Düver-Adana, M.Demirel Babacanoðlu-Aadana, Halise Tekbaş-Adana, Osman Baymak-Kosova, Dursun Demiray-(Çekiçoðlu) Ankara, Meryem Özdemir-Mersin, Züleyha Özbay Bilgiç-Kütahya, Afet Kırat-Mersin, Cemile Düzgün-Ordu, Ayşe Paslanmaz-Nevşehir, İsa Kayacan-Ankara, Nihat Aymak-Tokat, Hilmi Can-Eskişehir, Sebahattin Akgül-Mersin, Ahmet Divriklioðlu-Tokat, Hasan Akar-Tokat, Ahmet Turan Erdoðan-Tokat, Mustafa Zorla-Trabzon, Salim Gülbahçe-Yozgat, Osman Yüksel-Yozgat, Kelami Akdemir-Yozgat, Serap Hoca-Ankara, Habib Dað-İstanbul, Arzu Altınçiçek-İstanbul, Sedat Emer-İstanbul, İsmet Özkul-Muðla, Hasan Öztürk-Muðla, Osman Karaca-İzmir, Dilek Hokkaömeroðlu, Kadir Ören-Yozgat, Yusuf Koç-Yozgat, Yaşar Yiðitsoy-Yozgat, Ahmet Yetim-Yozgat, Erdoðan Bektaş -Yozgat, Nuh Şahin-Yozgat, Kemal Uyar-Yozgat, Yaşar Demir, Canseli Donat-Kosova, Mevlüt Vural, Uður Gökbulut, Hikmet Özkul, Hasan Öztür, Saciye Yaylaz Aydın-Söke.
 Bu yıl soðuklar beni sıcak karşıladı. Geçen yıl ki üşümelerimi unutmamışlardı.

ETİKETLER :
YORUMCULARIN DİKKATİNE
İmlası bozuk, büyük harfle yazılan, hakaret niteliği taşıyan, argo, küfür ve ırkçı ifadeler içeren yorumlar kesinlikle yayınlanmayacaktır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.